Let's go social. Social media-tips voor ondernemers door Sofie Smolders
Hoe begin je als ondernemer aan het bouwen van een authentiek merk op sociale media? Met Let’s go social ga je dagelijks aan de slag met een leuke challenge – om op die manier na 22 dagen van #zerotohero te gaan op sociale media.
Het gebruik van sociale media in België neemt elk jaar toe, en nu meer dan ooit komen we via sociale netwerken dichter bij elkaar. Gebruikers snakken ernaar om te verbinden met merken met een authentiek verhaal en een sterke boodschap. Daardoor vinden starters, winkels, ondernemingen en organisaties steeds meer de weg naar sociale media.
Hoe begin je als ondernemer aan het bouwen van een authentiek merk op sociale media? Hoe weet je welke boodschap werkt op welk netwerk en voor welke doelgroep? En vooral, hoe kun je het onstuimige landschap doorgronden en inzetten op jouw doelen?
Met Let’s go social ga je dagelijks aan de slag met een leuke challenge – om op die manier na 22 dagen van #zerotohero te gaan op sociale media. Het belangrijkste is dat je de held wordt van je eigen verhaal en dat je durft te delen. Zo leg je de grondlaag voor jouw sociaal merk, je verhaal en je campagnes.
Heb je al socialemedia-activiteiten? Geen probleem. Integendeel! Het is een prima startpunt om tijdens de opdrachten te reflecteren op je huidige gebruik, met het oog op vernieuwing.
Elke challenge wordt ondersteund met een behapbare theoretische context en real life-inspiratie. Ook krijg je meer dan vijftig contenttips – met een hoge feelgoodfactor en inspirerende verhalen van ondernemers – om doelbewust en authentiek te blijven shinen op sociale media.
Sofie Smolders is docent, ondernemer, #kooplokaal-pleiter en social marketing-expert en coach. Zij gelooft in verhalen en mensen, en vooral in diegenen die aan het roer staan van lokale bedrijven en zo bijdragen aan de lokale economie. Daarom richtte ze in 2016 samen met haar zus Belgunique op, de eerste Belgische online-marktplaats waar lokale Belgische makers en ontwerpers hun producten kunnen verkopen. Het doel is om de lokale maker en de lokale consument dichter bij elkaar te brengen door een community op te bouwen die ondertussen al uit 200 leden bestaat. Naast het e-commerce luik is er ook ruimte voor projecten met lokale retailers en makersmarkten. Meer info op www.belgunique.be
Met het boek Let’s go social wil Sofie social marketing boeiend, behapbaar en doeltreffend maken voor ondernemers.
Als Artemis-lid kon je het boek Let’s go social winnen. Dit zijn de winnaars: Christine Vanhove, Annick De Muynck en Lies Van Hoyweghen. Proficiat!